Welkom lieve Ella

Welkom lieve Ella. 

Op 13 december werd de kleine Ella geboren dus, tijd voor kraamkado'tjes ! De mama van Ella is een vriendin die veel voor mij betekent en dus lag er toch een kleine druk op de schouders, dit pakketje moest schitteren! & wat ben ik er fier op! 

Bij Wout had ik de naaikriebels nog niet zo fel te pakken. Toen we hoorden dat ukkie 2 een meisje werd en ik me kon laten gaan met jurkjes, rokjes en leuke stofjes, was ik toch echt in mijn nopjes! 

Ik toverde twee jurkjes, waarbij flamingo's centraal staan. Zowel in het tricotkleedje als voor de voering van het andere kleedje, koos ik voor een flamingo stofje. In het An-tasje koos ik voor "a little sparkle of gold". 








Patroon: Lila dress van Compagnie M

Stof: weet ik niet meer

Een zeer leuk patroontje, waarbij er vier versies bestaan, zelfs een jumpsuitje!
Dit is de basis versie, ideaal voor zomerse dag



Patroon: Grace Jurk van Emma en Mona (gratis)
Stof: stoffenspektakel (flamingo's) en stoffenschuur


Verder maakte ik een klein tasje, waar ik enkele pampers in bewaar. Ik gaf dit eerder cadeau aan een vriendin, en zij is zeer enthousiast over dit pampertasje, waardoor ik het al snel opnieuw maakte. Het kan later ook dienen als toilettasje, voor de elastiekjes en speldjes, … een zeer multifunctioneel tasje. Ik koos voor een leuke canvas stof met een klein goudaccentje, want elk meisje verdient een beetje sparkle. 






Patroon: An -tasje van Jace did it
Stof: De stoffenschuur (beiden)

De zeverslabbetjes tenslotte tekende ik over van één dat ik zelf kocht en een ideale maat vond voor de allerkleinste (0 - 6 maanden). Het is een ideale manier om restjes te verwerken. De stofjes waren te mooi om zomaar weg te gooien, dus voilà 2 stuks om het geheel te vervolledigen.




Ik koos bewust voor zomerkleertjes. Dan is de kleine pruts ongeveer een half jaar en komen jurkjes al iets meer tot hun recht. Nore is pas echt kleedjes beginnen dragen vanaf maat 68/74. De meeste patronen beginnen vanaf maatje 80, dus ik ben blij dat deze twee patronen ook inspelen om de allerkleinste spruitjes. Bovendien koop je als mama zelf al veel in de kleinste maatjes én krijg je nog veel kleertjes de eerste weken. Maar wees eerlijk, je hebt nooit teveel kleertjes, toch?

Lieve Ella, je bent met je gatje in de boter gevallen. Je kon je geen betere mama (en papa) treffen. Ik verwen je in je verdere leven nog graag met handmade kleedjes. 





Reacties

Populaire posts van deze blog

HO-HO-HO, Handmade presents onder de kerstboom!

Mijn eerste workshop, de Traverse bag

Dag 2018, Hello 2019