HO-HO-HO, Handmade presents onder de kerstboom!

De kerstdagen zijn weer al even achter de rug. Veel eten, familiemomenten, kado'tjes geven en aannemen, verlichte straten, en een beetje extra family-time met ons vier!

Nore gaat stillekes naar maatje 74 toe, de tijd gaat veel te snel. Gelukkig liggen er enkele zeer mooie (tweedehands) stuks in haar kast te wachten. Echter had ik nog geen pyjama. Ik vond tijdens de opendeurdag van de stoffenschuur te Diest dit leuke circusstofje. Ik was instant verliefd.

De rode boordstof gaf voor mij die extra touch, dat maakt het net iets vrolijker.




 Ik koos voor de oliverpants, een patroontje dat ik hier al zeer veel maakte. Zowel Nore als Wout hebben meerdere exemplaren al gedragen. Ik gaf het broekje ook al zeer vaak cadeau.

Het is echt een ideaal exemplaar voor zowel baby's als peuters, voor eerste kruipers, maar ook voor de eerste stapjes.

Een patroontje met veel doeleinden, te vinden op de website van Emma & Mona. 







Nog een patroon dat hier veelvuldig gebruikt wordt is Fons & Sien van Wisj. Zowel de truien, als de T-shirts, maar zeker ook de kleedjes hangen al te wachten in Nore haar kast. Nog even geduld, want het patroon begint pas vanaf maat 80. Ik maakte voor Nore de Sien met lange mouwen.



Verder kreeg ik ook veel kado's, allemaal gericht op mijn creatieve kant. Van manlief kreeg ik het Tinny - patroon cadeau. Een leuk patroon van straight Grain. Ik ben ondertussen begonnen aan het eerste exemplaar, reeds voor haar eerste verjaardag. Je kan nooit op tijd beginnen zeker? 

Van mijn mama kreeg ik de boek 200 jurken van La Maison Victor. Ik plan dit jaar, na het verliezen van enkele (vele) kilo's, om ook eens iets voor mezelf te maken. Ik heb verschillende favorieten, dus kiezen gaat nog moeilijk worden. 

Tenslotte kreeg ik van mijn zus Mijn tas 2. Ik had het eerste exemplaar al, waar ik al enkele tassen uitmaakte. Deze boeken kennen een uitvoerige uitleg, waardoor zelfs leken in het maken van tassen aan de slag kunnen. 

Mijn creaties van de Tinny, mijn jurk voor mezelf en hopelijk nog hier en daar een tas vinden jullie binnenkort hier terug op de blog. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eerste workshop, de Traverse bag

Dag 2018, Hello 2019